Muž pobodal v Brně školačku
V Brně málem došlo k tragédii. Jenom díky duchapřítomným kolemjdoucím nepřišla o život teprve čtrnáctiletá dívka. Přímo na ulici ji napadl muž pod vlivem drog.
Při dnešním rozhovoru s Michalem Orlitou se dozvíte nejednu zajímavost o legendární L 610.
Legendární L 610 se měla vyrábět právě v kunovické továrně. Ale ve skutečnosti tak legendární nebyla. Vlastně ani nelétala. Co to vlastně bylo za letadlo a na základě čího popudu začal jeho vývoj? Kdo požadoval větší letadlo než byla 410, které bude lítat z krátkých ploch, ale pojme více lidí?
V 80 letech se mělo začít se sériovou výrobou. Mělo se vyrábět stovky kusů. Stalo se tak? A opravdu se jednalo o produkt 80 let?
Michal nás seznámí s historií letadla samotného. S jeho vývojem, s variantami, o kterých se tehdy uvažovalo, jak se postupovalo, kde to šlo samo a kde to drhlo. Řekne nám pár zajímavostí o letadlových motorech a o L 610 samotné. Jaké to vlastně bylo letadlo, kolik lidí uvezlo, kdo ho mohl pilotovat, nebo jaké mělo vybavení a spotřebu? Víte, že L 610 mohla přistávat a létat z trávy?
Co se vlastně s letadlem stalo? Kde celý projekt výroby zkrachoval?
A právě i tady se s Michalem Orlitou vrátíme k historii kunovické továrny a k jejímu krachu. Zabrousíme do doby, kdy přišel americký investor, jaké měl plány, požadavky a jakou roli sehrály americké motory.
A jak si vedla dál naše slavná L 610? Uspěla na světových předváděcích akcích? Dostala se nakonec do vzduchu? Nebo alespoň nějaký její další prototyp?
Michal Orlita má pro nás skvělé vyprávění, plné zajímavostí a detailů, které vás jistě zaujmou. Projekt L 610 byl vlastně největší letecký projekt v tehdejší Československé republice. A to už stojí za to, se o něm dozvědět víc.
V Brně málem došlo k tragédii. Jenom díky duchapřítomným kolemjdoucím nepřišla o život teprve čtrnáctiletá dívka. Přímo na ulici ji napadl muž pod vlivem drog.
Karlovy Vary se stanou na tři dny, 4. až 6. řína, Evropským centrem lázeňství. Blíží se totiž balneologický kongres, kde už nyní je přihlášeno přes 250 účastníků z 15 států.
Obnovený závod historických motocyklů, který se jezdil v letech 1961 až 1968, přilákal zejména milovníky ve světě proslavených českých motorek Java a ČZ.
Práce na obnově kaplí křížové cesty pokračují také letos, a to druhou etapou. Křížová cesta pochází z roku 1852 až 1853 a vznikla v trase původní křížové cesty, která tady existovala o 100 let dříve.
Na oslavu výročí v sobotu Horní náměstí zaplnili stánky nizozemských specialit. Jedli se sledě, síry, obouvali dřeváky, hrály se hry a kvízy, nechyběly výstavy, kreativní dílny nebo workshopy s výtvarníkem.
Finanční zajištění na stáří je velkým tématem. Někteří lidé nechtějí důvěřovat státu a jeho důchodům, a proto volí alternativní metody. Investice jsou nejvhodnějším způsobem.
Pátý ročník akce Dožínky na Letné pořádalo Ministerstvo zemědělství společně se Státním zemědělským a intervenčním fondem. Cílem obou těchto institucí je i tímto způsobem podpořit české farmáře a producenty potravin.
Z Litoměřic do Prahy autobusem za 90 korun. Nová společná autobusová linka Ústeckého a Středočeského kraje vyjela poprvé v sobotu 2. září.
Český Statistický úřad v Brně vydal číslo, kterému se lidé na Jižní Moravě smějí. Průměrná mzda na Jihu Moravy činí téměř 42 tisíc korun. To je třetí nejvyšší číslo v republice.
Hádající se opilí bezdomovci okupují zlínské ulice. Pokřikují, obtěžují kolemjdoucí a spoléhají na svou absolutní beztrestnost. Věková hranice bezdomovců se snižuje a policie je bezradná.